:: دوره 9، شماره 14 - ( پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان 1397 ) ::
جلد 9 شماره 14 صفحات 61-47 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل و بررسی راهکارهای جذب مخاطب در سالن های تئاتر شهرستان بندرعباس با تکنیک های تصمیم گیری چندمعیاره از دیدگاه مخاطبان
رضا عامری سیاهویی*1، سارا عباسی
چکیده:   (3582 مشاهده)
چکیده
تئاتر هنری است که دیده و بوییده می شود و تقریباً تمام حواس یک تماشاگر را در
برمی گیرد و با ذهن و تخیل مخاطب خود کاملاً درگیر می شود؛ لذا نقش مخاطب در این
هنر قابل وصف نیست. این مقاله با هدف بررسی راهکا رهای جذب مخاطب در سالنهای
تئاتر شهرستان بندرعباس، با تکنیکهای تصمیم گیری چند معیاره پی ریزی شد ه است؛
از این رو در ابتدا با استفاده از تحقیقات میدانی، مهمترین راهکارهای جذب مخاطب در
سالنهای تئاتر شناسایی و پرسشنامهای تهیه شد.
سپس با استفاده از تکنیک تاپسیس و قانون پاره تو، راهکارهای جذب مخاطب تجزیه و
تحلیل شد. در نهایت، ایجاد کانا لهای ارتباطی و تبلیغاتی )سایت، شبکه مجازی، پیامک(،
برقراری ارتباط ساختارمند و تعریف شده با آموزش و پرورش در خصوص بردن تئاتر به
مدارس، افزایش تعداد سالن ها و کیفی سازی محیطهای اجرای تئاتر، تبلیغات چهره به
چهره و تصویری )پوستر، تراکت، بنر و ...( در بین عموم مردم و به کارگیری کارگردان طراز
اول، به عنوان مهمترین راهکارهای جذب مخاطب در سالنهای تئاتر شهرستان بندرعباس
انتخاب شد.

*
واژه‌های کلیدی: تئاتر، مخاطب، شهرستان بندرعباس، تکنیک تصمیم گیری چندمعیاره.
متن کامل [PDF 432 kb]   (2376 دریافت)    
نوع مطالعه: فرهنگی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/1/16 | پذیرش: 1397/1/16 | انتشار: 1397/1/16


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 14 - ( پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها