هدف از این پژوهش تحلیل نقش برنامه درسی رشته علوم تربیتی در توسعه نیروی انسانی کشور از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور ( گروه علوم تربیتی ) بوده است .
جامعه آماری در این تحقیق ، کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور گروه علوم تربیتی که در سه وضعیت استخدامی ( رسمی قطعی ، رسمی آزمایشی و پیمانی ) اشتغال بکار دارند 100 نفر می باشد که محاسبات براساس 80 نفر که پرسشنامه ارسال شده را تکمیل و عودت نمودند محاسبه گردید. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی است .
در این تحقیق اطلاعات و داده های مورد نیاز به شیوه کتابخانه ای و با مراجعه به منابع و اسناد مکتوب و با استفاده از ابزار پرسشنامه جمع آوری گردید. پایایی تحقیق با ضریب کرانباخ آلفا 93/0 برآورد گردید .
طبق نتایج حاصل از این تحقیق ، با میانگین 87/2 و در سطح 05/0 =p و با 95 درصد اطمینان مشخص گردید که در برنامه های درسی رشته علوم تربیتی به هدفهای توسعه نیروی انسانی کشور توجه نشده است . همچنین یافته های تحقیق نشان داد که بین سن ، جنسیت ، سابقه کار، مرتبه دانشگاهی ، وضعیت استخدامی و عضویت در انجمن های علمی اعضاء هیات علمی و نقش برنامه های درسی علوم تربیتی در توسعه نیروی انسانی کشور هیچ گونه رابطه معنی داری وجود ندارد .
Study of the role of course programs of the educational science on development of graduated students in Iran.. پژوهشنامه فرهنگی 2012; 2 (3) :120-134 URL: http://rdch.ir/article-1-73-fa.html
خشنودی فاطمه، فرج اللهی مهران، نجفی هزار جریبی حبیب الله. نقش برنامه درسی رشته علوم تربیتی در توسعه نیروی انسانی کشوراز دیدگاه اعضاء هیات علمی دانشگاه پیام نور هرمزگان. پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان. 1391; 2 (3) :120-134