[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
گلپنگ(آرشیو) ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 3 - ( پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان 1391 ) ::
جلد 2 شماره 3 صفحات 134-120 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش برنامه درسی رشته علوم تربیتی در توسعه نیروی انسانی کشوراز دیدگاه اعضاء هیات علمی دانشگاه پیام نور هرمزگان
فاطمه خشنودی*1، مهران فرج اللهی2، حبیب الله نجفی هزار جریبی2
1- دانشگاه پیام نور بندرعباس
2- دانشگاه پیام نور
چکیده:   (4406 مشاهده)

    هدف از این پژوهش تحلیل نقش برنامه درسی رشته علوم تربیتی در توسعه نیروی انسانی کشور از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور ( گروه علوم تربیتی ) بوده است .

جامعه آماری در این تحقیق ، کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور گروه علوم تربیتی که در سه وضعیت استخدامی ( رسمی قطعی ، رسمی آزمایشی و پیمانی ) اشتغال بکار دارند 100 نفر می باشد که محاسبات براساس 80 نفر که پرسشنامه ارسال شده را تکمیل و عودت نمودند محاسبه گردید. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی است .

در این تحقیق اطلاعات و داده های مورد نیاز به شیوه کتابخانه ای و با مراجعه به منابع و اسناد مکتوب و با استفاده از ابزار پرسشنامه جمع آوری گردید. پایایی تحقیق با ضریب کرانباخ آلفا 93/0 برآورد گردید .

طبق نتایج حاصل از این تحقیق ، با میانگین 87/2 و در سطح 05/0 =p  و با 95 درصد اطمینان مشخص گردید که در برنامه های درسی رشته علوم تربیتی به هدفهای توسعه نیروی انسانی کشور توجه نشده است . همچنین یافته های تحقیق نشان داد که بین سن ، جنسیت ، سابقه کار، مرتبه دانشگاهی ، وضعیت استخدامی و عضویت در انجمن های علمی اعضاء هیات علمی و نقش برنامه های درسی علوم تربیتی در توسعه نیروی انسانی کشور هیچ گونه رابطه معنی داری وجود ندارد .

واژه‌های کلیدی: علوم تربیتی، توسعه، توسعه نیروی انسانی، برنامه درسی، اعضاء هیات علمی
متن کامل [PDF 215 kb]   (1372 دریافت)    
نوع مطالعه: اجتماعی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/1/15 | پذیرش: 1395/1/15 | انتشار: 1395/1/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Study of the role of course programs of the educational science on development of graduated students in Iran.. پژوهشنامه فرهنگی 2012; 2 (3) :120-134
URL: http://rdch.ir/article-1-73-fa.html

خشنودی فاطمه، فرج اللهی مهران، نجفی هزار جریبی حبیب الله. نقش برنامه درسی رشته علوم تربیتی در توسعه نیروی انسانی کشوراز دیدگاه اعضاء هیات علمی دانشگاه پیام نور هرمزگان. پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان. 1391; 2 (3) :120-134

URL: http://rdch.ir/article-1-73-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 3 - ( پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان 1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان Cultural Journal of Hormozgan
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645