TI - Analyzing solutions to attract the audience to theater halls inBandar Abbas County using the technique of Multiple CriteriaDecision-Making from the audience’s perspective PT - JOURNAL ARTICLE TA - rdch2 JN - rdch2 VO - 9 VI - 14 IP - 14 4099 - http://rdch.ir/article-1-217-fa.html 4100 - http://rdch.ir/article-1-217-fa.pdf SO - rdch2 14 AB  - چکیده تئاتر هنری است که دیده و بوییده می شود و تقریباً تمام حواس یک تماشاگر را در برمی گیرد و با ذهن و تخیل مخاطب خود کاملاً درگیر می شود؛ لذا نقش مخاطب در این هنر قابل وصف نیست. این مقاله با هدف بررسی راهکا رهای جذب مخاطب در سالنهای تئاتر شهرستان بندرعباس، با تکنیکهای تصمیم گیری چند معیاره پی ریزی شد ه است؛ از این رو در ابتدا با استفاده از تحقیقات میدانی، مهمترین راهکارهای جذب مخاطب در سالنهای تئاتر شناسایی و پرسشنامهای تهیه شد. سپس با استفاده از تکنیک تاپسیس و قانون پاره تو، راهکارهای جذب مخاطب تجزیه و تحلیل شد. در نهایت، ایجاد کانا لهای ارتباطی و تبلیغاتی )سایت، شبکه مجازی، پیامک(، برقراری ارتباط ساختارمند و تعریف شده با آموزش و پرورش در خصوص بردن تئاتر به مدارس، افزایش تعداد سالن ها و کیفی سازی محیطهای اجرای تئاتر، تبلیغات چهره به چهره و تصویری )پوستر، تراکت، بنر و ...( در بین عموم مردم و به کارگیری کارگردان طراز اول، به عنوان مهمترین راهکارهای جذب مخاطب در سالنهای تئاتر شهرستان بندرعباس انتخاب شد. * CP - IRAN IN - LG - eng PB - rdch2 PG - 47 PT - Cultural Articles YR - 2018