[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
گلپنگ(آرشیو) ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 7، شماره 12 - ( پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان 1395 ) ::
جلد 7 شماره 12 صفحات 74-65 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه ی نگرش دانشجو - معلمان دانشگاه فرهنگیان درباره ی ارزشیابی مدرسین از آموخته‌ های آنها (مطالعه موردی پردیس ‌های شهیدبهشتی و فاطمه ‌الزهراء بندرعباس)
عبدالوهاب سماوی*1، محمد میرزاده کوهشاهی1، هاشم ادبیان1
1- دانشگاه هرمزگان
چکیده:   (4347 مشاهده)

پژوهش حاضر با هدف مقایسه­ ی نگرش دانشجو - معلمان دانشگاه فرهنگیان (پردیس‏ های شهید بهشتی و فاطمه ‏الزهراء بندرعباس) درباره­ ی ارزشیابی مدرسین از آموخته‏ های آنها صورت گرفته است. روش پژوهش، توصیفی ـ پیمایشی و جامعه­ ی آماری آن کلیه­ ی دانشجویان سال دوم پردیس ‏های شهیدبهشتی و فاطمه‏ الزهراء بندرعباس است که از میان آنها 181 نفر از دانشجویان سال دوم (78 مرد و 105 زن)، به روش نمونه‏ گیری طبقه‏ ای با انتساب متناسب انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‏ ها، پرسش نامه­ ی محقق ساخته­ ا ست. برای سنجش روایی این ابزار از شیوه­ ی روایی محتوایی استفاده و ضریب پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 87/0 محاسبه شد. تحلیل داده‏ ها نیز به وسیله­ ی آمارهای توصیفی، استنباطی (میانگین وآزمون تی مستقل) به وسیله­ ی نرم ‏افزار SPSS - 21 انجام شد.

نتایج تحقیق نشان داد که بین نظر دانشجو ـ معلمان (دوجنس) در مورد استفاده­ی مدرسین از انواع مؤلفه‏ های ارزشیابی نظیر نوع، ابزار، هدف و انواع حیطه‏ های شناختی ـ که مدرسین در ارزشیابی از آموخته‏ های آنها دارند ـ تفاوت مثبت و معناداری وجود دارد. در این میان، میانگین مردان در مؤلفه‏ های نوع، هدف و سطوح مختلف حیطه‏ های شناختی در ارزشیابی دانشجویان بیشتر از میانگین زنان، اما میانگین زنان در استفاده از مؤلفه­ ی ابزار بیشتر از مردان بود. در مورد استفاده­ ی مدرسین از مؤلفه‏ های حیطه‏ ی عاطفی و روانی ـ حرکتی، در ارزشیابی دانشجویان هیچ تفاوت معناداری یافت نشد.

واژه‌های کلیدی: ارزشیابی، دانشگاه فرهنگیان، مدرسان، دانشجویان.
متن کامل [PDF 195 kb]   (1314 دریافت)    
نوع مطالعه: اجتماعی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/9/29 | پذیرش: 1395/9/29 | انتشار: 1395/9/29
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Comparing teacher training students’ attitudes at Farhangian university about evaluating teachers about their knowledge (A case study at Shahid Beheshti Pardis and Fatmat-Al-Zahra University of Bandar Abbas). پژوهشنامه فرهنگی 2017; 7 (12) :65-74
URL: http://rdch.ir/article-1-128-fa.html

سماوی عبدالوهاب، میرزاده کوهشاهی محمد، ادبیان هاشم. مقایسه ی نگرش دانشجو - معلمان دانشگاه فرهنگیان درباره ی ارزشیابی مدرسین از آموخته‌ های آنها (مطالعه موردی پردیس ‌های شهیدبهشتی و فاطمه ‌الزهراء بندرعباس). پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان. 1395; 7 (12) :65-74

URL: http://rdch.ir/article-1-128-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 12 - ( پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان Cultural Journal of Hormozgan
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645