[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
گلپنگ(آرشیو) ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 7، شماره 12 - ( پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان 1395 ) ::
جلد 7 شماره 12 صفحات 89-75 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تأثیر ارزش جمع گرایی، اعتماد، کیفیت و ریسک درک شده در قصد مصرف کننده به خرید محصولات ارگانیک (مطالعه ی موردی: مصرف کنندگان محصولات ارگانیک استان هرمزگان)
میثم شیرخدایی*1، ایمان قاسمی همدانی1، سمیرا حبیب نژاد لوجندی1
1- دانشگاه آزاد
چکیده:   (4287 مشاهده)

چکیده

هدف از این تحقیق، بررسی عوامل مؤثر در قصد مصرف­ کننده به خرید محصولات ارگانیک، در بین مصرف کنندگان این محصولات در استان هرمزگان بوده ­است. این تحقیق به روش توصیفی ـ همبستگی انجام شده و از نوع کاربردی است. جامعه­ ی آماری این تحقیق، مصرف ­کنندگان محصولات ارگانیک استان هرمزگان است که با استناد به رابطه­ ی نمونه­ گیری جدول مورگان، 320 نفر از آنها به شیوه­ ی تصادفی ساده، انتخاب و پرسشنامه­ های اعتبارسنجی شده­ ی تحقیق، میان آنان توزیع گردید. داده­ های تحقیق با استفاده از مدل­ های معادلات ساختاری، تجزیه و تحلیل و برمبنای آن تمامی فرضیات پژوهش تأیید شد. یافته ­های این تحقیق نشان داد که ارزش جمع ­گرایی، اعتماد مصرف­کننده، نگرش، ریسک و کیفیت درک شده، بر قصد مصرف­ کننده به خرید محصولات ارگانیک در استان هرمزگان مؤثر است.

واژه‌های کلیدی: قصد خرید، محصولات ارگانیک، محیط زیست، مصرف­ کننده، نگرش
متن کامل [PDF 382 kb]   (2115 دریافت)    
نوع مطالعه: اجتماعی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/11/17 | پذیرش: 1395/11/17 | انتشار: 1395/11/17
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The effect of the value of pluralism, trust, quality and risk perception in the consumer's intention to purchase organic products (Case study: consumers of organic products Hormozgan Province). پژوهشنامه فرهنگی 2017; 7 (12) :75-89
URL: http://rdch.ir/article-1-136-fa.html

شیرخدایی میثم، قاسمی همدانی ایمان، حبیب نژاد لوجندی سمیرا. بررسی تأثیر ارزش جمع گرایی، اعتماد، کیفیت و ریسک درک شده در قصد مصرف کننده به خرید محصولات ارگانیک (مطالعه ی موردی: مصرف کنندگان محصولات ارگانیک استان هرمزگان) . پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان. 1395; 7 (12) :75-89

URL: http://rdch.ir/article-1-136-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 12 - ( پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان Cultural Journal of Hormozgan
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645