[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
گلپنگ(آرشیو) ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 3، شماره 5 - ( پژوهش نامه فرهنگی هرمزگان 1392 ) ::
جلد 3 شماره 5 صفحات 88-71 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی موانع مصرف کالاهای فرهنگی در بین کارشناسان سازمانهای فرهنگی شهر بندرعباس (با تاکید بر کالاهای مکتوب)
بدریه برازنده* 1، جهانبخش رحمانی2 ، علی رشیدپور3
1- اداره کل فرهنگ ارشاد هرمزگان
2- دانشگاه آزاد اسلامی
3- دانشگاه آزاد
چکیده:   (4191 مشاهده)

پژوهش حاضر با هدف بررسی موانع مصرف کالاهای فرهنگی مکتوب در شهر بندر عباس به روش توصیفی از نوع پیمایشی صورت گرفت، جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارشناسان سازمان های فرهنگی شهر بندر عباس در سال 1391 تشکیل دادند که از این میان با فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 203 نفر حجم نمونه محاسبه و به طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته در دو بخش متغییر های جمعیت شناختی و گویه های تحقیق در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، رسانه ای، آموزشی و تبلیغاتی بود. روایی صوری و محتوایی ابزار پژوهش توسط اساتید متخصص، و روایی سازه آن از طریق تحلیل عاملی تایید شد. پایایی ابزار پژوهش از طریق ضریب آلفای کرونباخ 81/0 برآورد گردید. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات در سطح استنباطی  ازآزمون های تحلیل عاملی، تی تک متغیره، تحلیل واریانس استفاده شد. یافته ها نشان داد میانگین میزان موانع اقتصادی با13/3و میانگین میزان  موانع اجتماعی با16/3 بیشتر از سطح متوسط بود. همچنین میانگین میزان موانع نظام آموزشی با07/3 ،میانگین میزان موانع تبلیغاتی و اطلاع رسانی با02/3 و میانگین میزان موانع رسانه های جدید با05/3 در سطح متوسط بود.میانگین رتبه بندی ابعاد نشان داد موانع اجتماعی بالاترین رتبه و موانع آموزشی پایین ترین رتبه را به خود اختصاص داده است.

واژه‌های کلیدی: کالا، مصرف، مصرف فرهنگی، فرهنگ، کالاهای فرهنگی مکتوب
متن کامل [PDF 320 kb]   (1747 دریافت)    
نوع مطالعه: فرهنگی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/2/27 | پذیرش: 1395/2/27 | انتشار: 1395/2/27
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Barazandeh B, rahmani J, rashidpoor A. indinification of barries to the condumption of cultural goods among experts in cuitural organization in bandar- abbass(with a focu on written goods)architecture of hormozgan. پژوهشنامه فرهنگی 2013; 3 (5) :71-88
URL: http://rdch.ir/article-1-89-fa.html

برازنده بدریه، رحمانی جهانبخش، رشیدپور علی. شناسایی موانع مصرف کالاهای فرهنگی در بین کارشناسان سازمانهای فرهنگی شهر بندرعباس (با تاکید بر کالاهای مکتوب). پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان. 1392; 3 (5) :71-88

URL: http://rdch.ir/article-1-89-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 5 - ( پژوهش نامه فرهنگی هرمزگان 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان Cultural Journal of Hormozgan
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645