هدف از این تحقیق، بررسی عوامل مؤثر در قصد مصرف کننده به خرید محصولات ارگانیک، در بین مصرف کنندگان این محصولات در استان هرمزگان بوده است. این تحقیق به روش توصیفی ـ همبستگی انجام شده و از نوع کاربردی است. جامعه ی آماری این تحقیق، مصرف کنندگان محصولات ارگانیک استان هرمزگان است که با استناد به رابطه ی نمونه گیری جدول مورگان، 320 نفر از آنها به شیوه ی تصادفی ساده، انتخاب و پرسشنامه های اعتبارسنجی شده ی تحقیق، میان آنان توزیع گردید. داده های تحقیق با استفاده از مدل های معادلات ساختاری، تجزیه و تحلیل و برمبنای آن تمامی فرضیات پژوهش تأیید شد. یافته های این تحقیق نشان داد که ارزش جمع گرایی، اعتماد مصرفکننده، نگرش، ریسک و کیفیت درک شده، بر قصد مصرف کننده به خرید محصولات ارگانیک در استان هرمزگان مؤثر است.
The effect of the value of pluralism, trust, quality and risk perception in the consumer's intention to purchase organic products (Case study: consumers of organic products Hormozgan Province). پژوهشنامه فرهنگی 2017; 7 (12) :75-89 URL: http://rdch.ir/article-1-136-fa.html
شیرخدایی میثم، قاسمی همدانی ایمان، حبیب نژاد لوجندی سمیرا. بررسی تأثیر ارزش جمع گرایی، اعتماد، کیفیت و ریسک درک شده در قصد مصرف کننده به خرید محصولات ارگانیک (مطالعه ی موردی: مصرف کنندگان محصولات ارگانیک استان هرمزگان) . پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان. 1395; 7 (12) :75-89